Inbjudan till webbsänd telefonkonferens i samband med Gränges delårsrapport för januari-mars 2016

19 apr 2016 | KONCERNRELEASE

Gränges publicerar sin delårsrapport för januari-mars 2016 torsdagen den 28 april 2016 kl 07.30.

En webbsänd telefonkonferens (på engelska) kommer att hållas torsdagen den 28 april 2016 kl 10.00 där investerare, analytiker och media är välkomna att delta. VD Johan Menckel och CFO Oskar Hellström presenterar rapporten.

Webbsändningen går att följa på http://investors.granges.com/sv/investerare. För att delta i telefonkonferens, vänligen ring +46 856642661 (Sverige), +44 2031940544 (Storbritannien) eller +1 8552692604 (USA). Ring gärna upp ett par minuter innan telefonkonferensen startar.

Presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt på bolagets webbplats innan telefonkonferensen startar.

Pernilla Grennfelt, Director Communications and Investor Relations

Gränges är en ledande global leverantör av valsade produkter till lödda värmeväxlare i aluminium. Företaget utvecklar, producerar och marknadsför avancerade material som förbättrar dels effektiviteten i kundens tillverkningsprocess och dels prestandan hos slutprodukten, den lödda värmeväxlaren. Bolagets geografiska regioner är Europa, Asien och Nord- och Sydamerika. Produktionsanläggningarna i Finspång, Sverige och Shanghai, Kina har en total årlig kapacitet på 220 000 ton. Gränges har cirka 950 medarbetare och omsatte
5 494 MSEK 2015. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan oktober 2014. Mer information om Gränges finns på granges.com.

För nedladdning