Orkla har sålt sitt innehav i Gränges

18 mar 2016 | KONCERNRELEASE

Orkla Industriinvesteringar AB, som är ett dotterbolag till Orkla ASA, har sålt 11 942 378 aktier i Gränges till svenska och internationella investerare till en kurs av 69 SEK, enligt ett pressmeddelande från Orkla idag den 18 mars. Efter aktieförsäljningen kommer Orkla Industriinvesteringar AB inte att äga några aktier i Gränges.

Carnegie och SEB har agerat joint bookrunners i samband med aktieförsäljningen.

Pernilla Grennfelt, Director Communications and Investor Relations

Gränges är en ledande global leverantör av valsade produkter till lödda värmeväxlare i aluminium. Företaget utvecklar, producerar och marknadsför avancerade material som förbättrar dels effektiviteten i kundens tillverkningsprocess och dels prestandan hos slutprodukten, den lödda värmeväxlaren. Bolagets geografiska regioner är Europa, Asien och Nord- och Sydamerika. Produktionsanläggningarna i Finspång, Sverige och Shanghai, Kina har en total årlig kapacitet på 220 000 ton. Gränges har cirka 950 medarbetare och omsatte
5 494 MSEK 2015. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm sedan oktober 2014. Mer information om Gränges finns på granges.com.